Si tens algun dubte concret sobre la gestió en línia o tràmit que estàs realitzant, t'hauràs d'adreçar a l'organisme amb el qual l'estaves fent. Consulta l'adreça web de les seus electròniques dels organismes de Catalunya per posar-t'hi en contacte.
VÀLid és un servei de l'AOC que té la finalitat d'integrar els diferents sistemes d'identificació digital disponibles (idCAT Mòbil, certificats digitals i Cl@ve).
Els passos a seguir per identificar-te amb idCAT Mòbil són els següents:
1. Un cop has accedit al tràmit des del web de l'organisme responsable, t'apareixerà una d'aquestes dues pantalles:
2. Selecciona i indica el document d'identitat i el telèfon mòbil amb el qual estàs donat d'alta a idCAT Mòbil i prem "Utilitza el meu idCAT Mòbil" o "Tinc idCAT Mòbil, continua".
3. En pocs segons t'arribarà un SMS al teu mòbil (aquest codi és d'un sol ús i caduca al cap de 10 minuts)
4. Introdueix la contrasenya de l'SMS rebut en l'apartat "introduïu la contrasenya" o "introduïu el codi" i prem "Verifica" o "Enviar".
5. Si el tràmit que estàs fent requereix un nivell superior de seguretat, a més del codi SMS, se't demanarà que indiquis la data de caducitat del document d'identitat associada al teu idCAT Mòbil.
6. En cas de la pantalla de VÀLid amb els botons de color verd, si passats uns minuts no has rebut el codi via SMS, t'apareixerà l'avís següent on tindràs l'opció de rebre el codi per Whatsapp o trucada de veu al mateix número de telèfon:
- Si selecciones l'opció Whatsapp, rebràs el codi a través d'aquesta aplicació:
- Si selecciones l'opció trucada de veu, rebràs una trucada amb un missatge de veu amb el codi des del número de telèfon +34 677 272 957 (és un telèfon que no accepta trucades).
Si no reps ni el Whatsapp ni la trucada, assegura't que el mòbil indicat per autenticar-te és el que tens a les teves mans.
7. Un cop identificat, accediràs al tràmit o gestió en línia i podràs continuar amb la tramitació.
Si tens dubtes sobre el tràmit que estàs fent, contacta amb l'organisme responsable.
Et podria interessar: