La identificació és un procés molt senzill, però es poden produir situacions en les quals no es completi correctament.
A continuació t'indiquem alguns dels possibles motius en funció del sistema que facis servir:
Si has pogut identificar-te correctament amb un dels sistemes d'identificació i obtens un error en el tràmit o gestió en línia que estàs fent, hauràs de contactar amb el suport del web de l'organisme amb el qual l'estàs tramitant doncs es tracta d'un error del seu web o aplicació, i no del VÀLid ni de l'AOC. L'AOC no és el responsable dels webs o aplicacions que cada organisme posa a disposició dels ciutadans i empreses.
Trobaràs una descripció detallada a Motius d’error durant l’ús de l’idCAT Mòbil
Si el sistema no detecta cap certificat electrònic vàlid o dona error en intentar identificar-te amb aquest, cal que t’asseguris que:
- Disposes d'un certificat digital vigent (no caducat ni revocat) qualificat d’acord amb el Reglament 910/2014 d’Identificació i Serveis de Confiança. Tingues present que l'idCAT mòbil no és un certificat digital. Si fas servir idCAT Mòbil, no has de prémer "Certificat digital".
- Tens el certificat correctament instal·lat al sistema o, en cas de residir en un dispositiu extern (com una clau USB o una targeta criptogràfica), el dispositiu es troba correctament connectat.
- Has instal·lat les corresponents claus arrel de l’entitat de certificació emissora del teu certificat. Les trobaràs al web de l’emissor del certificat (En cas que facis servir idCAT Certificat, pots descarregar les claus arrel de l’entitat de certificació AOC).
- Has instal·lat, si s’escau, correctament el programari associat al certificat. El trobaràs al web de l’emissor del certificat.
- Has instal·lat correctament el programari del lector de targetes, en cas que estiguis utilitzant un certificat en targeta (p.e. DNIe). El trobaràs al web del proveïdor del certificat digital que fas servir.
Un cop fetes aquestes comprovacions, cal que tanquis totes les sessions obertes del navegador i tornis a intentar l’accés.
Aquest error és característic de l'eina Google Enterprise, quan detecta la possibilitat d'accés d'un robot, accés fraudulent, múltiples intents d'accés, navegador d'incògnit, etc. El re-captcha és una eina de seguretat implementada per complir amb la seguretat demanada per l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya.
Davant d'aquest error, l'intent d'accés s'hauria de fer des d'un altre ordinador o dispositiu, o en un entorn web "net" de cookies, sense navegador d'incògnit, ni VPN, ni cap altre element que Google pugui interpretar com un accés sospitós.
Si has de fer un ús reiterat del VÀLid i t'apareix aquest error, contacta amb nosaltres per revisar el teu cas concret.
Si tens un error amb aquest sistema, pots consultar les Preguntes freqüents de Cl@ve del Gobierno de España.
Un cop t'identifiquis, sigui amb idCAT Mòbil, Certificat o Cl@ve, has de ser redirigit al web de l'organisme on volies fer el tràmit. Si l'error no és cap dels anteriors, probablement serà un problema de la pàgina de l'organisme. Pot ser que aquest tràmit requereixi estar prèviament registrat al seu web o que les teves dades d’idCAT Mòbil, idCAT Certificat o Cl@ve no coincideixin amb les que disposa l’organisme.
Si confirmes amb l'organisme que l'error no està al seu web o no saps com procedir en el teu cas, contacta amb nosaltres per tal que puguem ajudar-te a resoldre la teva consulta o incidència concreta.